Cashless betalen

Vanaf 1 januari 2022 stapt onze vereniging over naar cashless betalen. Door het overstappen naar het cashless betalen wordt onder andere de druk op de vrijwilligers verminderd.

Waarom hebben we daarvoor gekozen?

Door de overstap naar cashless betalen wordt de administratie minder arbeidsintensief. Bovendien wordt de administratie minder foutgevoelig en wordt het risico op fraude verkleind. Het belangrijkste argument om het  cashless te maken is echter het verkleinen van het veiligheidsrisico dat cash geld met zich mee brengt. Door de introductie van cashless betalen zit er geen contant geld meer in de kassa en in de kluis en hoeven vrijwilligers niet meer met de opbrengst op pad.

En nu?

Betaalmethode en introductie Twelve Betaalpas

Betalen in het clubgebouw kan zoals dat altijd al kon, gewoon met de pin. Maar met de introductie van cashless betalen en het nieuwe kassasysteem introduceren wij ook een nieuwe betaalcard: de Twelve betaalpas. Deze heeft een aantal voordelen.

De Twelve betaalpas is met name handig voor leden die geen pinpas mee willen nemen, nog geen pinpas hebben (bijvoorbeeld kinderen) of voor ouders die zicht willen houden op de uitgaven van hun kinderen. Ook kan de Twelve betaalpas dienen als teampas, waarmee in het clubgebouw kan worden afgerekend. Iedereen uit het team kan gemakkelijk geld overmaken naar de teampas. Dat kan gemakkelijk via de Twelve App. Met deze betaalpas kun je dus nog makkelijker afrekenen aan de bar.

Kortom, afrekenen aan de bar kan dus voortaan op twee manieren:

  • Met je gewone bankpas (PIN);
  • Betalen via je mobiele telefoon (zoals iPay)
  • Met de Twelve Betaalpas.

 

De Twelve betaalpas is gratis verkrijgbaar bij het bestuur.

Indien je een Twelve (team)betaalpas wilt, vragen we je om contact op te nemen met het bestuur om dit in te regelen.

Leuk en aardig, maar hoe werkt het?

Als je zo’n pas hebt, dan kan je de uitgebreide FAQ raadplegen. Deze zullen wij tevens op onze website plaatsen. www.quicksteps.nl

Tot slot

We realiseren dat het even wennen zal zijn, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat het nieuwe systeem goed zal gaan werken! Bij diverse verenigingen uit de regio werkt het al prima.

Vragen?

Alle gebruikersvragen staan in de instructie op de Twelve website en de FAQ op onze website. Ben je je pas kwijt en wil je een nieuwe betaalpas, dan kun je een nieuwe aanvragen bij het bestuur.

 

FAQ Twelve betaalpas

Sinds kort hebben wij ons kassasysteem in het clubgebouw laten aanpassen door leverancier Twelve. Het is een simpel en gebruiksvriendelijk systeem. De ervaring met het kassasysteem is tot op heden positief. Met de introductie van het aangepaste kassasysteem introduceren wij ook de Twelve betaalpas. Met deze pas kun je vanaf nu nog makkelijker afrekenen aan de bar.

De Twelve betaalpas heeft enkele belangrijke voordelen: je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club, je hebt overzicht en controle over je bar-uitgaven (of die van je kind).

Afrekenen in de kantine kan op twee manieren:

  • Met je gewone PIN-pas;
  • Met je mobiele telefoon (bijvoorbeeld iPay)
  • Met de Twelve betaalpas (met voldoende saldo).

 

Het ‘opwaarderen’ van de Betaalpas kan:

  • Via de KNIP app, door je pas en rekening te koppelen aan de app.

 

Hieronder vind je antwoord op de meeste vragen rondom de Betaalpas:

Hoe werkt betalen met de Betaalpas?
Voor de administratieve afhandeling hebben wij een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Twelve betaalpas.

De Twelve betaalpas is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke betaalpas kun je bij ons aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een Twelve betaalpas betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de betaalpas op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat, kan het restant worden bijbetaald met een PIN betaling.

Hoe activeer ik mijn Betaalpas?
Voor je met de Twelve betaalpas kan betalen, dien je de Twelve betaalpas te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je betaalpas is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn Betaalpas?
Je kan saldo opwaarderen via de KNIP app:

Registreren

1.      Download de KNIP app via de Google Play Store of Apple Store.

2.      Vul je e-mailadres in en druk op ‘Volgende’.

3.      Er is een e-mail verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Niet ontvangen? Check je spambox! Open vervolgens de link (op je telefoon) om je KNIP account te activeren.

4.      Vul het pasnummer en de CVC code in die op jouw betaalpas staan.

5.      Je komt nu in een scherm terecht waar je de rest van je gegevens moet invoeren. Ga als laatste akkoord met de voorwaarden en druk op ‘Registreer’.

Saldo opwaarderen

1.      Om saldo op je betaalpas te zetten, ga je naar rekeningen. Hier zie je de betaalrekening van je betaalpas staan.

2.      Druk op het plusje of draai naar rechts om te bepalen welk bedrag je op jouw betaalpas wilt zetten. Druk vervolgens op het iDeal icoontje.

3.      Doorloop de stappen van het iDeal proces om het saldo op je betaalpas te zetten.

4.      Gelukt? Je bent nu klaar om met jouw betaalpas af te rekenen bij Quick Steps!

Het op te waarderen bedrag moet minimaal 5 euro zijn.

Kan ik met mijn Twelve betaalpas ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je betaalpas kan alleen bij onze voetbalvereniging worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Nee, helaas niet.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm/klantendisplay aan de klantkant getoond. 

Ook in de KNIP app kan je eenvoudig je resterende saldo checken.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDeal. We adviseren vanwege het gemak om de KNIP app te gebruiken.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl of via de KNIP app kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen.

Ik heb geen e-mail met inlognaam ontvangen, wat moet ik doen?

Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar ledenadministratie@quicksteps.nl

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je betaalpas zo snel mogelijk in de KNIP app of  op www.mijnkniponline.nl . Via de menuoptie ‘Blokkeren’ ka je de desbetreffende betaalpas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op je rekening staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je betaalpas.

Wat moet ik doen indien mijn Betaalpas niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar bestuur@quicksteps.nl

Hoe kom ik aan een nieuwe Betaalpas?
Een nieuwe (vervangende) pas kan aangevraagd worden via het bestuur. Een nieuwe pas kost € 5,-.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Betaalpas aanvragen?

Ja, ouders kunnen dat wel als het proces goed doorlopen wordt en een kind ingeschreven staat bij de vereniging.

Hoe zit het met de Betaalpas voor minderjarige leden?

Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de Betaalpas voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Is er een Betaalpas voor teams?

Ja. Het is mogelijk een Team-Betaalpas aan te vragen.